Zilele trecute am primit un mesaj pe LinkedIN, pe care il redau mai jos cenzurand numele expeditorului si al firmei.
Expeditorul mesajului, gandindu-se probabil ca acest canal reprezinta un bun touch-point pentru publicul tinta al afacerii pe care doreste sa o lanseze si promoveze, a pornit o campanie de email prin care sa le aduca la cunostinta potentialilor interesati de lansarea noului centru medical si a specialitatii unice.
Va las sa cititi mesajul dupa care revin cu comentarii:Sent from LinkedIn for Android
http://lnkd.in/android
On 4:16PM, 28.11.2013, XXXXXXX wrote:
——————–
Buna,In lunanoiembrie amdeschisCentrul MedicalXXXXXXX,primulcentrudedicattratariidepresiei din Romania.Detalii despre serviciile noastre si modul in care lucram poti gasi pe site-ul XXXXXXX.
Depresiaeste oproblema careafecteazapeste 20%dintreoameni, de-alungulvietii lor. Dinpacate,maiputin dejumatatedintreacestiaapeleaza laserviciimedicale despecialitate, dincauzarusinii,stigmatului social sitemerilor de a nu firespinssau izolat.Orice persoana care vaapela laserviciilenoastre in lunadecembrie larecomandarea ta vabeneficia de oreducere de 25% dinsedintainitiala deevaluare.Dacastii pecineva caresufera dedepresie, terugam sa iitransmitiacestmesaj.Numai bine,XXXXXXX
Owner & General DirectorCentrul Medical XXXXXXX

Si acum comentariile mele si cum cred eu ca ar fi trebuit abordrati potentiallii clienti pentru promovarea unui astfel de serviciu:
Legat de canalul de distributieĀ 
Intr-adevar LinkedIN-ul spre deosebire de Facebook este un canal potrivit pentru business. Pana aici toate bune si frumoase. Pe Facebook lumea e in general in mod de caterinca si cauze nobile šŸ™‚ si cam stramba din nas daca li se baga pe gat propuneri de business. Dar acest lucru e ok pe linked si in general cand intri pe Linked in iti pui palaria de professional. Asta fie ca esti in cautarea unui job extinderea retelei de contacte sau promovarea businessului.
Cui ar fi trebuit adresat mesajul
La definirea listei de recipienti ar fi trebuit putin mai multa atentie. Nu poti sa trimiti bulk un astfel de mesaj la toata lista de contacte sau haotic la lume pe LinkedIN in ideea ca poate cineva ar fi interesat. Mai intai piata ar fi trebuit segmentata, cel putin in 2 categorii: pe de o parte clientii finali potentiali interesati de aceste servicii si pe de alta parte persoanele in masura sa recomande si sa promoveze aceste servitii (gen doctori sau potentiali lideri de opinie in domeniu sau ambasadori).
Formula de adresareĀ 
Formula de adresare “Buna”. Nu sunt un adept al protocolului dar totusi parca “buna” nu s-ar potrivi totusi oricui. Ar fi fost poate ok daca ar fi fost “Buna Harry” dar cu siguranta asta era mai complicat de realizat tehnic, deci cel mai bine ar fi fost de gasit o formula care sa nu riste sa fie prea familiara.
Subiectul mesajului si continutul
Subiectul este totusi destul de delicat. Desi insightul care sta la baza initiativei s-ar putea sa fie bun in unele cazuri asta nu inseamna ca daca esti pe LinkedIN cautarea unui job esti neaparat in cautarea de servicii de tratare a depresiei.
Mecanismul de promovare
La asta m-am amuzat. Super tare! 25% dicount in Decembrie. E normal, de sarbatori lumea are multe pe cap si probabil low season pentru sezonul de tratament impotriva depresiei. In plus te roaga sa si trimiti mesajul mai departe celor pe care ii crezi potentiali interesati. Ei chiar cred ca cineva ar putea trimite mai departe acest mesaj? Cum ar fi asta? Stiu ca esti fucked up si m-am am primit mesajul de mai jos care cred ca te-ar interesa si au si discount? Beton!
Top