Odata cu venirea primaverii am constatat aparitia pe autostrada A2 a unei campanii solide de outdoor pentru pesticide. Practic cele mai vizibile locatii de unipoluri gazduiesc in acest moment reclame pentru o gama larga de pesticide care cauta sa transmita mesaje care mai de care mai convingatoare pentru agricultorul roman.

Campania iesea atat de bine in evidenta incat mi-am zis ca merita sa studiez problema mai atent din punct de vedere profestional. Asa ca iata concluziile la care am ajuns dupa o mica analiza:

Obiective de marketing

Probabil ca cineva s-a gandit ca nivelul de awareness pentru aceste produse este foarte scazut in Romania si ar fi pacat ca din motive de neinformare sa pierdem din productia la hectar sau, si mai rau, sa ne orientam catre agricultura biologica.  Asa cum ni s-a spus de atat de multe ori potentialul agricol al Romaniei este mult subexploatat iar fermierii se plang ca afacerile lor nu sunt profitabile sau ca subventiile nu sunt suficiente ca sa faca afacerea probitabila. Dar poate in realitate lumea nu este informata in legatura cu progresul tehnologic in acest domeniu si din aceasta cauza aceste pesticide acare ar puta salva situatia nu sunt suficent cunostute. Adica exact ce ar putea rezolva o campanie outdoor bine gandita.

Targetare

Daca cei care au initiat aceasta campanie sunt niste marketeri respectabili, presupun ca ce am vazut eu este doar unul dintre canalele in care este activa campania.  Dar pentru a nu complica analiza si a nu vorbi in necunostinta de cauza o sa ma refer doar la campania outdoor care mi-a atras atentia.

Campania a inceput odata cu primavara si probabil (aici nu sunt specialist dar presupun) sincronizata cu lucrarile campului din aceasta perioada.  Deci momentul pare sa fie bine ales.

Ce mi-a dat insa de gandit a fost cum au ajuns ei la concluzia ca o campanie outdoor pe autostrada ar fi canalul potrivit pentru a atinge audienta pe care o urmaresc.  De fapt ma intreb ce audienta urmaresc ei de fapt? Oare marii agricultori isi procura informatiile profesionale timp ce se deplaseaza pe autostrada? Sau poate vor sa se adreseze consumatorilor care in timp ce gonesc spre/dinspre mare si admira campurile roditoare pe care le strabat sa ii prompteze sa faca legatura cu produsele care fac posibila o asemenea minune.

In orice caz este clar ca strategia din spate a fost cea de bombardament in masa.

Mesaj

Un alt motiv care m-a amuzat in timp ce incercam sa judec si sa inteleg campania au fost mesajele. Toate vorbesc despre succes garantat, recolte exemplare si profituri si in general o viata lipsita de griji pentru cei care le folosesc. Dupa cum sunt formultate e clar ca se adreseaza profesionistilor din agricultura. Consumatorul final probabil nu se afla in atentia marketerilor de pesticide de aceasta data. Dar campania ii va atinge cu siguranta si pe consumatorii finali sau cei care cumpara painea, faina, malaiul sau carnea care s-a bucurat de tratamentul cu produsele promovate.

Iata cateva exemple de mesaje revelatoare: recolta+calitate=profit, pachetul de succes la cereale, ierbicidul complet la porumb.

Concluzia mea ar fi ca daca s-ar fi straduit putin sa inteleaga obiceiurile de cumparare si consum si daca ar fi apelat la cineva care sa le planifice activitatea de marketing si eventual la o agentie locala de advertising care sa le gandeasca o campanie relevanta pentru piata locala poate ar fi facut altfel lucrurile.

Sau poate si-au dorit numai sa sparga un buget de marketing si sa o faca intr-un mod care sa nu treaca neobservat.

Asteptam propunerile alternative ale producatorilor de ingrasaminte biologice!

Mobilizarea Ierbicidelor 2

 

Top